4ww2r2rx.jpg

 

חשיבותם של תוספי תזונה לטבעונים
יותר ויותר עוברים לתזונה טבעונית, הן מתוך אידאולוגיה והן מסיבות בריאותיות. מעבר לתזונה טבעונית טומן בחובו יתרונות רבים אך יחד עם זאת, קיימת חשיבות גבוהה שכל אדם אשר מחליט לעבור לתזונה אשר מתבססת על מזונות צמחיים בלבד, ייקח בחשבון שדבר זה אמור להוביל גם לחוסרים תזונתיים – ובמקום הזה, מומלץ להכניס לתמונה, תוספי תזונה לטבעונים.
מניסיוננו, רשימת תוספי תזונה לטבעונים היא ארוכה ומגוונת כאשר בין התוספים הנחשבים למומלצים: תוסף מגנזיום נוזלי, פרוביוטיקה טבעונית, חומצה פולית טבעונית ועוד..

חשיבותה של תזונה נכונה
כמובן, שלצד תוספי תזונה לטבעונים, יש חשיבות גבוהה גם להקפיד על תזונה נכונה – יש לקחת בחשבון כי לדוגמא, צריכת הברזל של טבעונים אמורה להיות כפולה מזו של אוכלי הברזל ולכן, חשוב לשלב בארוחות מאכלים טבעונים הנחשבים לעשירים מברזל כמו: עלים ירוקים למיניהם (כוסברה, תרד וכו'), סלק, אגוזים, זרעים, ברוקולי, אצות, דגנים מלאים, טופו ופירות יבשים.
חוסר נוסף אשר נפוץ אצל טבעונים הוא חוסר בוויטמין B12 ובמקום הזה, ניתן להכניס לתפריט מזונות כמו: פטריות, פולי סויה ואצות – וכאמור, במקרה הזה מומלץ להיעזר באותם תוספי תזונה לטבעונים גם בהקשר הזה.
זה ידוע כי חלב ומוצרי חלב מהווים את המקורות העשירים ביותר לצריכת סידן וכאן חשוב לציין דגם טבעונים יכולים לקבל סידן וזאת ממאכלים כמו: אגוזים, זרעים, טופו וקטניות.
יש לקחת בחשבון כי במקרים רבים, טבעונים צריכים לצרוך יותר סידן מאשר אוכלי בשר, מכיוון שחלק מהמזונות הצמחיים הנחשבים לעתירי סידן כמו תרד לדוגמא, מכילים גם חומצה אוקסלית, אשר ידועה כמפחיתה את ספיגת הסידן.

תוספי תזונה לטבעונים – איך תדעו לאלו תוספים אתם זקוקים?
אז כפי שהבנתם חומצה פולית טבעונית, פרוביוטיקה טבעונית, תוסף מגנזיום נוזלי ותוסף B12 הם רק חלק מאותם תוספי תזונה המומלצים עבור טבעונים.
עכשיו, ודאי עולה השאלה, איך יודעים לאלו תוספים זקוקים ובאלו מינונים, אמורה להתבסס על נתונים שונים כמו: גיל, משקל, מין, סגנון חיים וכמובן, הרגלי התזונה של אותו אדם.
בכל מקרה, ההמלצה עבור כל מי שבוחר לעבור לתזונה טבעונית, להבין כבר בשלבים מקדימים את החשיבות הגבוהה של צריכת תוספי התזונה המתאימים – וזאת על מנת למנוע מצבים של חוסרים.

סל הקניות שלי