v1kfsc4r.jpg

כולנו מכירים את זה, הטיול השבועי לסופר כשאנחנו רעבים, שהופך להיות טיול בזבוזים שבו מתווספים עוד ועוד מאכלים ופיתויים לא בריאים לעגלה ואחרי זה גם לבטן שלנו. מה אם היה סופר, שכשנטייל בו, לא משנה איזה מוצר נכניס לעגלה, הוא יהיה בריא, מוסרי ומזין? ובכן, יש כזה דבר. מקום מומלץ כמו בית טבע בלוינסקי, הוא סופר טבעוני שמחזיק מעדניה, מוצרי בישול, חומרי אפייה, חומרי ניקוי, מוצרי טיפוח, אגוזים ופירות יבשים, קפואים ומשקאות שכולם טבעונים, אקולוגיים וטובים למערכת העיכול. 

אין ספק שכיום, יותר מאי פעם, ללכת לסופר זו משימה של ממש. כל טיול שכזה הוא כר פורה לבזבוזים מיותרים על פינוקים ובעיקר בזבוז משווע של זמן ואנרגיה. למי שרוצים להמשיך להיות צרכנים מודעים, מוסריים ובריאים גם מהנוחות של הבית, בית טבע בלוינסקי נמצא גם באונליין וניתן להזמין משלוחים עד הבית. אין צורך לצאת מהבית בשעות החמות או בגשמים, לעמוד בפקקים או לסחוב שקים כבדים. היום מרבית החנויות, העסקים ורשתות השיווק עברו לחנויות אונליין בגלל היתרונות הרבים שהן מקנות, ועיקרן להקל על הלקוח.

זמינות ונגישות של מוצרים טבעוניים

אם לפני עשור היה קשה להשיג מוצרים טבעוניים מסוימים, ובעיקר כאלו טריים וטעימים, כיום, בית הטבע פותר את הבעיה. המעדנייה מחזיקה שלל של תחליפים לגבינות ובשרים, מאפים, ממרחים טריים שלא ניתן למצוא בכל סופר וגם לא בכל סופר טבעוני. ולא רק מזון ומוצרי בישול אלא גם מוצרי טיפוח, מוצרי ניקיון אקולוגיים, שלא יוצרו באמצעות ניסויים בבעלי חיים, ואף מוצרים אקולוגיים ששואפים למינימום זיהום סביבתי. 

העולם המודרני הוא עולם של שפע, ואין סיבה שגם אורחי חיים שעולים ומקבלים פופולריות לא ייהנו מהשפע הזה. בתי טבע רבים מנסים להביא את הבשורה הטבעונית והאקולוגית לשטח, על ידי ייבוא וייצור של מוצרים ותחליפים המותאמים לאורחי החיים הטבעוניים, המודעים סביבתית ובכלל אלה הבריאים. לא רק בתי טבע אלא גם מסעדות ורשתות שיווק פופולריות וגדולות מתחילות להכניס אל ההיצע שלהן בכל התחומים: אוכל ומוצרים אחרים כמו טיפוח וניקיון את הבשורה, מההבנה כי ישראלים רבים בחרו באורח חיים מוסרי.

צרכנות מודעת – טרנד עולה בערי ישראל

אם בעבר ניתן היה למצוא חנויות טבע ובוטיקים למוצרים אורגניים ואקולוגיים בעיקר בתל אביב, כיום בכל עיר שמכבדת את עצמה יש לפחות בית טבע או סופר טבעוני אחד. אם כן, מה זו צרכנות מודעת ואיך היא קשורה לבתי טבע? צרכנות מודעת היא קניית מוצרים שביצורם יש לפחות מרכיב אחד המיטיב עם הסביבה: 

 

  • מוצרים טבעוניים – מיטיבים עם הסביבה בשתי חזיתות. האחת, צריכת מוצרים ומזון שאינם עושים שימוש בחומרים מן החי או שאינם כרוכים בהתעללות בבעל חיים. השנייה, הימנעות מצריכת מזון שבתהליך יצירתו כרוכים נזקים בלתי נמנעים לכדור הארץ, כמו זיהום שפכים, זיהום האוויר על ידי גזי חממה, וכן גם אריזות פלסטיק שאינן מתכלות.  
  • מוצרים אקולוגיים - כמו מוצרי טיפוח וניקיון, מיוצרים עם דגש על כמה שפחות זיהום סביבתי בזמן הייצור וכן גם לאחר השימוש בהם – החל מהמחשבה על החומרים הכימיקליים שמזהמים שפכים ועד למחשבה על אריזות מתכלות מנייר או קרטון.
  • מוצרים אורגניים - כרוכים בכמה שפחות שימוש בחומרי הדברה המזיקים לבריאות ולסביבה. 
  • קנייה מעסקים קטנים ובייצור מקומי – בבתי טבע ניתן לקנות מוצרים ממשקים, חקלאים ובכלל יצרנים מקומיים וקטנים. צרכנות זו מקדמת יזמות מבורכת של ייצור מקומי, קטן, שהזיהום הסביבתי שלו הוא מינימלי.

את כל סוגי המוצרים הללו ניתן למצוא אך ורק בבתי טבע, השמים דגש על צרכנות מודעת יותר מכל רשת שיווק כזו או אחרת. 

עם כל השפע, איזה בית טבע לבחור?

מקום מומלץ במיוחד לרכוש בו מוצרים לצרכנות מודעת הוא בית טבע בלוינסקי. בבית טבע זה ניתן למצוא כל מוצר אפשרי שתחשבו עליו, הוא ממש סופר טבעוני, המחזיק שפע רב, החל מייצור של תחליפים לבשר ותחליפים לגבינות מכל הסוגים והטעמים במעדניה הביתית, ועד למוצרי ניקיון אקולוגיים, וכן מוצרי טיפוח טבעוניים וטבעיים. ייתכן שרק באמצעות הקדמה של המאה העשרים והאחת הצלחנו לחזור למקורות: חומרים טבעיים בלבד שיש להם הוכחות בנות אלפי שנים ליעילותם לבני האדם. 

סל הקניות שלי