rqcm4ts5.jpg

 

כחלק מסדרת המכונים הטבעוניים שאנחנו עושים ללקוחותינו החלטתי לשתף מתכון שאני רואה מאוד מעניין, סושי טבעוני באמצעות אבטיח.

אבטיח, לאחר אפייה מקבל מרקם שומני,עדין, וקל מה שמדמה את מרקמו של הטונה, תכונתו של המרכיב הזה יפתיע אתכם, ומומלץ מאוד לאוהבי סושי מושבעים.

למה דווקא אבטיח? 

 

לאחר האפייה בתנור, האבטיח מפתח תכונות שמדמות את הטעם והמרקם של הטונה ויש שיאמרו אפילו שמרקמו מזכיר בשר. לאחר כשעתיים בתנור עם משיחה נאה של שמן זית האבטיח הופך לרך ובעל מרקם חמאתי, כך שהוא מתאים לשילוב במגוון מנות, וגם בסושי טבעוני. המתכון הזה מוקדש באהבה לכל אלו שמתגעגעים למנת הסשימי. 

מלבד בסושי, סשימי וניגירי, האבטיח, שלאחר האפייה בתנור ניתן לחיתוך בכל צורה שהיא, מתאים לשילוב בעוד מגוון מנות אסיתיות קיציות. 

 

אז איך מכינים סושי טונה עם אבטיח? 

המתכון הזה ממש ממש קל, וכל אחד יכול. כל מה שצריך זה אבטיח, שמן זית ומלח! 

הוראות הכנה:

  1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. 
  2. חותכים פרוסות אבטיח בצורת "סטייקים" עגולים, בעובי בינוני. 
  3. מזלפים שמן זית, ומפזרים מלח - את הפעולה הזו נבצע משני צידי הפרוסה. מומלץ לעסות את נתחי האבטיח לקליטה טובה ואחידה יותר של שמן הזית. 
  4. מניחים את ה"סטייקים" שלנו על תבנית עם נייר אפייה, ואופים בתנור 
  5. אופים בתנור למשך שעתיים - שעתיים וחצי, עד שהאבטיח מתכווץ ונהיה רך (מומלץ להפוך את האבטיח בתנור לפחות פעם אחת) 
  6. כשנתחי האבטיח שלנו מוכנים, נוכל לחתוך ולעצב אותם באיזו צורה שאנחנו רוצים. 

 

סושי טונה אבטיח בסגנון "ניגירי" 

  1. פורסים את האבטיח שאפינו בתנור למלבנים דקים, בגודל של חפיסת קלפים. 
  2. מרטיבים את היד במים, ויוצרים את צורת הניגירי 
  3. הניחו בעדינות את פרוסות האבטיח מעל הניגירי 
  4. טבלו ברוטב סויה קיקומן או בכל רוטב אחר שאתם אוהבים 
  5. שיהיה בתיאבון! 

מעוניינים בעוד מתכונים טבעוניים מפתיעים ושדרוגים טעימים? ב"טעם לחיים" - מעדנייה טבעונית תל אביבית הממוקמת בשכונת פלורנטין, תמצאו מגוון ענק של מוצרים טבעוניים - החל ממוצרים טריים במעדנייה הטבעונית המעולה שלנו, דרך חומרי אפייה ובישול, מאכלים טבעוניים קפואים, חומרי ניקוי אקולוגיים ומוצרי טיפוח, ועוד הרבה דברים טובים וייחודיים. בית הטבע בשוק לווינסקי מספק מענה לתושבי תל אביב והסביבה הטבעונים, שיכולים ליהנות ממגוון מוצרים גדול ועשיר. 






 

ובמתכון הזה, מעבר להיותו מגניב בטירוף ומשדרג ממש, יש גם מסר - טבעונות ממש לא חייבת להיות משעממת! קצת יצירתיות במטבח, זה כל מה שצריך בשביל להפוך כל מנה מטובענת, לדומה מאד ואפילו יותר טובה מהמקור. 

 

אז כבר הודעתם לחברים שיש ערב סושי בקרוב? יאללה, שיהיה בתיאבון! 

 

סל הקניות שלי