2bfiyatz.jpg

מי לא אוהב גבינות? לא בכדי אנו מתייחסים לגבינה כמוצר צריכה בסיסי – ללא ספק מדובר באחד המצרכים שנמצאים תמיד במקרר, בכל בית, ומצויים בשימוש יומיומי. ובכל זאת, לא מעט אנשים נמנעים מצריכת גבינות. הטבעונות נמצאת בסביבה כבר שנים אולם בשנים האחרונות תפסה תאוצה, והמספרים מראים כי יותר ויותר ישראלים בוחרים לוותר על הביצים, על מוצרי החלב, על בשר, עוף, דגים, דבש ומוצרים נוספים שמכילים מרכיבים מן החי. במקום זאת, הם מעדיפים תזונה אשר מבוססת באופן בלעדי על מרכיבים מן הצומח. אולי כתוצאה מכך, נוצר צורך לייצר גבינות טבעוניות והיום ניתן למצוא מגוון גבינות טבעוניות מומלצות.

למה לצרוך גבינות טבעוניות?

כי מתגעגעים – כאמור, גבינות הן מוצר צריכה בסיסי, מהנפוצים ביותר. קשה למצוא אנשים שאינם אוהבים לאכול גבינות, ומכיוון שמדובר במוצר כל כך מגוון, כל אחד יכול למצוא סוג מסוים של גבינה שהוא לטעמו. יחד עם זאת, יש לא מעט אנשים שאינם יכולים לצרוך גבינות, מסיבות שונות. כאלה הם למשל מי שבוחרים בתזונה טבעונית, אולם הם לא היחידים. בישראל רגישות ואפילו אלרגיה ללקטוז אינן תופעות חריגות, ויש הרבה ישראלים שאינם יכולים ליהנות ממוצרי חלב. עבורם, גבינות טבעוניות מומלצות בהחלט, שכן כך הם יכולים להמשיך ליהנות מגבינות מבלי לסבול מתופעות לוואי לא נעימות או לסכן את בריאותם.

כי זה פשוט טעים – הקהילה הטבעונית בישראל הולכת וגדלה, אולם ללא ספק לא מדובר בקהל היעד היחיד שצורך את הגבינות הטבעוניות. כבר מזמן לא מדובר בתחליף נישתי, אלא במוצר שעומד בפני עצמו. ולמה? כי גבינות טבעוניות זה פשוט טעים. בדרך כלל, הטעם שלהן לא זהה למקור החלבי, אולם לעתים הוא לא פחות טעים ואפילו טעים יותר. גבינות טבעוניות עשויות לרוב מחומרי גלם איכותיים כמו אגוזים, סויה, זרעים שונים ועוד; זה אולי קצת אחר ממה שאנחנו רגילים, אבל בהחלט טעים מאוד ושווה טעימה.

כי זה בריא – בכל רחבי העולם ישנה כיום מודעות גבוהה לתזונה בריאה, וישראל אינה יוצאת דופן. ישראלים רבים בוחרים להקפיד על מה שהם מכניסים לגוף, ומשתדלים לאכול מוצרים כמה שיותר בריאים. מסיבה זו, הרבה אנשים בוחרים בתזונה מן הצומח ובפרט נמנעים מצריכת חלב ומוצריו. הגבינות הטבעוניות מהוות חלופה מצוינת עבור אנשים אלה.

כי זה אקולוגי – אחת הטענות הנפוצות כלפי תעשיית המזון מן החי היא כי מדובר בתעשייה לא ירוקה, כלומר כזו שפוגעת בסביבה ובעולם שבו אנו חיים. כולנו שומעים על אקולוגיה, אולם יש לא מעט אנשים שבוחרים לקחת את הנושא בשתי ידיים ולעשות מה שהם יכולים על מנת לצמצם את טביעת הרגל האקולוגית שלהם, כלומר, את השפעתם השלילית על הסביבה. רבים מאמינים כי הבחירה במוצרים מן הצומח היא בחירה ירוקה יותר, שמיטיבה עם העולם שלנו ומקטינה, ולו במעט, את הפגיעה בסביבה האקולוגית. 

כך תמצאו גבינות טבעוניות מומלצות

מרבית האנשים גדלו על תזונה חלבית, ולפיכך יודעים כבר מגיל קטן בדיוק אילו גבינות הם אוהבים יותר, ואילו פחות. לעומת זאת, המוצרים הטבעוניים הם חדשים יותר ולא תמיד קל לדעת אילו מהם יקלעו לטעמכם. כתוצאה מכך, אנשים שמחפשים גבינות טבעוניות לעתים קרובות מוצאים את עצמם מבולבלים ולא בטוחים איזו גבינה כדאי לרכוש הביתה. כאשר מדובר בילדים, אשר לרוב הם בררנים יותר, הבלבול גדול אף יותר. לאור זאת, יש לנו שני טיפים עבורכם, שאולי יסייעו לכם ליצור רשימה של גבינות טבעוניות מומלצות שכדאי לרכוש הביתה.

ליהנות מחוכמת ההמונים – היום, כולם אוהבים לכתוב את דעתם באינטרנט – ואתם בהחלט יכולים להפיק מכך לא מעט תועלת. בקבוצות הטבעוניות, באתרים הטבעוניים וכן באתרים שונים שמציגים ביקורות על מוצרים, תוכלו למצוא לא מעט ביקורות גם על גבינות מן הצומח. אם אתם רוצים לדעת אילו גבינות טבעוניות מומלצות, ללא ספק כדאי להציץ בחוות הדעת השונות ולגבש רשימה מתוכן.

להתייעץ עם מי שמבין – אפשרות נוספת היא כמובן לפנות למוכרים בחנויות. לעתים קרובות גבינות טבעוניות נמכרות בבתי טבע קטנים; לעומת הסופר, המוכרים בחנויות הטבע לרוב מכירים את המוצרים, יודעים מה רמת הפופולאריות שלהם ובמקרים רבים גם טעמו אותם בעצמם. על כן, אם אתם לא בטוחים איזו גבינה יכולה להתאים לפיצה או מה כדאי לקנות לסנדוויצ'ים של הילדים, כדאי להיעזר בהם ולקבל חוות דעת נוספת. 
 

טעם לחיים בית טבע בלוינסקי מזמין אתכם ליהנות מגוון רחב של גבינות טבעוניות טעימות במיוחד. בתיאבון.

סל הקניות שלי